Alla inlägg under augusti 2012

Av Thinuvien - 30 augusti 2012 19:21

Idag har varit en bra & fin dag & jag känner mig så .. glad :) Svårt att säga varför, jag bara gör.
Till & med trots regnet. - Haha, vad är det med mig? :)


     

Av Thinuvien - 29 augusti 2012 21:44

Idag vaknade jag upp tillsammans med Julia vid min sida. Eftersom det idag var "våran" dag. Vi har tittat på skräckfilm, varit och tittat på en lägenhet, jag har solat solarium, vi var ner till hemköp och lappens och sen minns jag inte vad vi gjort mer :p Nu är jag själv, Julia hemma hos sig....men vid halv elva så möts vi utanför Halvan och går in och lyssnar på karaoke som alltid är på onsdagar :) Den här veckan när jag är barnledig vill jag passa på att göra saker då jag börjat ha min dotter varannan vecka igen <3 Så även om det bara är för en halvtimme eller fyrtiofem minuter så vill jag gärna dit :)

 

Imorgon tänkte jag ställa klockan på nio, gå upp och städa och diska och sedan gå och sola igen. Men tänker sola max en tio-tretton minuter. Idag blev det sjutton minuter och jäklar vad man märkte skillnad, haha. Tho'  like it :) Sen till Pickaboo och köpa så jag kan sätta upp tavlor, sen ska jag nog bara ta det lugnt och vara för mig själv. Känner att jag behöver det. 

På fredag blir det chips och film med Sandra :)



Av Thinuvien - 24 augusti 2012 22:00

Var till Borlänge idag - det var jag, dottern & Julia. Vi gick hem till mamma, sedan tog jag Nathalie med mig & gick hem till morfar. Det tog hårt bara att gå närmare huset. Jag visste att mormor inte skulle vara där. Det såg så tomt ut. Mindre saker, urplockat.. borta. Jag fick några bröllopsfotografier som jag önskat. Kom hem, blev själv - tog fram fotona & kunde inte hålla tårarna tillbaks. Fick även deras tackkort. (Bilderna är från 1966, vilket fick mig att inse att mormor var 21 år när de gifte sig). Hon var så fin. Det tog emot att gå till huset, men det var lika bra att ta steget, so I did. Det är nu chocken lagt sig, det är nu jag verkligen inser att jag aldrig mer kommer få träffa henne, att hon aldrig kommer vara där när jag kommer dit. (I alla fall inte så jag ser henne..) Anledningen till att jag inte varit där tidigare är just på grund av det, att jag inte har kunnat inse, vill inte inse.. Jag har bestämt mig för att hälsa på morfar oftare, & moster m. familj när de flyttar in i huset inom en snar framtid. 


Jag saknar dig

 

Av Thinuvien - 24 augusti 2012 02:08

Det var år och dar sedan jag kände att jag vill pierca mig o.s.v Satt och kollade bilder inne på en piercingstudios hemsida, och lite på google nu under kvällen/natten. Blev bra sugen på att göra en, eller kanske till och med två. Har dock velat ha en "monroe-piercing" i några år nu, men har alltid sett det som att jag har för små läppar för det. (Hate them, btw). Sedan har jag funderingar på en meduza. Det är antingen eller mellan dom två, för det skulle verkligen inte vara fint med två nästan bredvid varann. Labret och tungan har jag nu. De vill jag aldrig ta ur! Hur som helst så ska jag i varje fall ta hål i näsvingen - på höger sida. När vet jag dock inte. Saknar den lite..



 
 


Nu blir det läggdags så jag orkar med morgondagen. Klockan är på tok för mycket - skit också!

Av Thinuvien - 23 augusti 2012 17:17

...just nu sitter Nathalie och målar. - Jättefint :) Måste dock införskaffa ritpapper åt henne. Här hemma finns bara linjerat.. vad jag vet. Hittar inget annat i alla fall - kan hända att det finns ute i förrådet for some reason, men där orkar jag inte ut och leta. Får köpa åt henne tills hon kommer hit nästa gång helt enkelt :) 
Om cirkus en och en halv timme ska hon lägga sig. Har ingen aning om vad jag ska hitta på ikväll. Kanske inreda lite och fixa. Har satt upp en hylla i vardagsrummet och fixat upp "6-ramen" (en "ram" med plats för 6st foton) ovanför byrån. Ser bra ut det här - Börjar nästan bli lite mysigt också :)

Av Thinuvien - 16 augusti 2012 14:55

 

Av Thinuvien - 15 augusti 2012 17:05


     

Av Thinuvien - 14 augusti 2012 17:51

Har haft mamma & hennes sambo här från ca 15 till ca 17. Första gången de var här - de gillade lägenheten & jag fick till & med en kommentar ang. inredningen av mami ! :) 


Dom hjälpte mig att flytta barnsitsen från gamla cykeln till min nya cykel. Nu är det MYCKET bättre & den sitter bättre också :) Sen var vi ner till Pickaboo & mamma ville ha jättemycket därifrån så när deras lön kommer så ska de hit igen :p 


& dom har fått in 3L -cola igen för 10kr! :'3 faaarligt! Kunde inte låta bli att köpa så nu har jag bara 5:- kvar att leva på till den 20'e xD Hade inte räckt att köpa något för den extra 10'an heller så det gör inte så mycket.. 


Vilken bra dag med (massa) städning, samtal från pappa som är i Spanien, borlängebesök & fika & nu blir det mat för jag har inte ätit på heeela daaagen! Ikväll blir det besök av Julia, Hart of Dixie & kanske film :)

Presentation

Mitt namn är Camilla, jag är 23 år & har en dotter född - 101003. Bloggen kommer innehålla glimtar ur mitt liv som småbarnsmamma, vad som händer i vardagen & även om min passion för inredning.

Senaste inläggen

Bloggar jag följer;

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards