Alla inlägg under juli 2012

Av Thinuvien - 26 juli 2012 16:09

Jag saknar dig, mormor ♥ 25/7 

Av Thinuvien - 22 juli 2012 19:58

Vad ska man göra när man känner sig så vilsen och hjälplös? Jag vet att det inte är långt kvar nu, det kan handla om några timmar, max två dagar eller mindre. Ständig övervakning för att behålla lugnet, att inte få panik och vara rädd. 


Jag satt med henne 14 timmar i fredags. Från 14.10 på eftermiddagen, till 03.55 på lördagsmorgonen. Mamma sov över, jag var vaken för att hålla koll. Kunde inte sova fast jag var så trött. Jag satt i en fotölj med filten omkring mig, tittade på henne. Jag slumrade till några gånger, men ryckte till och öppnade ögonen igen och tittade mot henne. Den natten tittade hon upp många gånger för att se om det var någon kvar. Jag tog hennes hand, pussade henne på kinden och talade om att jag vi var kvar hos henne, att vi lämnar henne inte. - Så somnade hon om.
Julia fanns med hos oss också under hela den tiden. Så när jag slumrade till så var det hon som höll koll, men jag tittade upp ganska snabbt efter varje gång och blev snabbt pigg, tills jag blev aptrött igen.


För att orka med lördagen så åkte vi hem vid 04.00-tiden, och var hemma 04.30, somnade direkt. Orkade ingenting de första timmarna efter att vi vaknat, jag orkade knappt gå upp. Sen på eftermiddagen tokstädade jag så nu är det äntligen ordning här hemma efter flytten och allt. På kvällen kom några nyfunna vänner på besök och vi hade det rätt så trevligt med musik, dans och prat. Jag ville tänka på annat och det behövdes. 


Nu ikväll blev det väl lite att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna tack vare vissa andra orsaker, men nu är det bra - för nu. 
Imorgon hämtar jag hem min lilla tjej och har henne till antingen onsdag eller torsdag beroende när jag får pengar. På fredag är det löning och jag ska hämta hem min tös igen och ha henne hela helgen  Jobbar på torsdag och fredag, annars hade jag haft henne hela veckan.


Nu har jag skrivit av mig en del, och det behövdes. Mår i alla fall lite bättre utav det.



M ♥

Av Thinuvien - 21 juli 2012 17:31

Måste bara få visa en bild på min fina dotter! 
Hon är ju så grymt fin - Jag blev tårögd när jag såg denna 


 
(Bilden tog jag från hennes pappas facebook)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mitt namn är Camilla, jag är 23 år & har en dotter född - 101003. Bloggen kommer innehålla glimtar ur mitt liv som småbarnsmamma, vad som händer i vardagen & även om min passion för inredning.

Senaste inläggen

Bloggar jag följer;

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2012 >>>

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards